Afscheid nemen bestaat niet - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chris Wink - WaarBenJij.nu Afscheid nemen bestaat niet - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chris Wink - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen bestaat niet

Blijf op de hoogte en volg Chris

01 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

Dit wordt hem dan, mijn laatste blog vanuit Suriname...
De drie maanden zitten er inmiddels bijna op, wat is de tijd ontzettend gevlogen! De afgelopen weekenden hebben we veel leuke dingen gedaan en dat wil ik natuurlijk graag met jullie delen.

Na de vakantie hebben we een tweedaagse trip naar Bigi-Pan gedaan met gids Gerrit en bijna het hele huis. Bigi-Pan ligt in een groot meer bij Nickerie. Eerst met de bus en daarna nog een stuk met de boot, om vervolgens aan te komen bij een soort hut midden op het meer. Wij hadden meteen besloten dat we in hangmatten wilden slapen, want als je in Suriname bent moet je dat gewoon een keer geprobeerd hebben. Wat we daar verder hebben gedaan: vogels spotten (oftewel achter flamingo's aanvaren), een modderbad nemen (nouja, in het meer zwemmen hoor.. waar je tot je knieën in de klei stond haha), kaaimannentocht (maar er waren alleen maar muggen te voelen) en wat niet mag missen is heerlijk eten zoals bijna altijd hier.

Het weekend erna ben ik met Petra, Ester en Linda naar Hardwell geweest. Dit was in één woord: FANTASTISCH! We zijn goed los gegaan tussen alle Surinamers in een grote sporthal.

Ook het weekend daarna stond een trip gepland: Brownsberg met het hele huis. Op vrijdagochtend vertrokken we, op z'n Surinaams laat natuurlijk, wederom met gids Gerrit op tour. Onderweg hadden we besloten dat een paar van ons ook wel een stukje konden rijden. Cindy, Vera en ik hebben allemaal een stuk gereden. Wel even wennen aan een automaat en links rijden, maar dat hadden we zo onder de knie.
Gerrit reed het laatste stuk de berg op zelf, vanaf daar gingen we na de lunch naar beneden. My god, je moest goed oppassen dat je niet viel, want het ging aardig steil naar beneden. Gelukkig zijn we allemaal levend beneden gekomen, waar we heerlijk onder de waterval konden 'douchen'. Wat een ervaring! Daarna begon de ellende, weer omhoog. Dat was echt heel zwaar, maar ook dat hebben we met z'n allen overleefd.
Maar toen.... terug bij het busje wilden we naar onze verblijfplaats 'Ston Island' vertrekken en hadden we een lekke band. Band vervangen en door. Aangekomen op het ' eiland' hebben we gezwommen en gedoucht, cassavesoep gegeten en als afsluiter bij het kampvuur geborreld (iets teveel geborreld met borgoe, dan gaat het best snel).
De volgende ochtend brak ontbijten en daarna naar een onbewoond eiland om te zwemmen. Hierna waren we er allemaal weer aan toe om terug te gaan naar ons huis in Paramaribo. Gerrit liet mij het eerste stuk rijden, lekker heuvelachtig, ook dat hebben we zo goed als overleefd haha. Bij de stop midden op een brug kwamen erachter dat we, jawel, TWEE LEKKE BANDEN hadden. Gerrit bellen en bellen en na ongeveer 1,5 uur kwam er hulp. Thank god, we konden terug naar huis.

Verder zijn we vooral aan het genieten van onze laatste weken hier, lekker uiteten, leuke stapavonden, spelletjes op het balkon en dat soort dingen. Komend weekend ga ik met huisgenoten Marcha en Ron mijn laatste tour doen: een helikoptervlucht boven Paramaribo!

Helaas moeten we volgende week afscheid nemen van ons leventje hier en wat ga ik dit mooie land en de mensen missen. Ik kom zeker nog een terug!

Soso lobi Su

• 01 Februari 2017 - 21:51

Matty:

Mooi verhaal Chris je hebt wel genoten liefs Matty

• 02 Februari 2017 - 12:07

Marga:

Ja Chris wat leuk dit verslag heb er van genoten, veel plezier nog en tot gauw x